Auteur Topic:  1984 - E24 - ///M635CSI: Nieuwe foto's pagina 3  (gelezen 16027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Noiders

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 617
1984 - E24 - ///M635CSI: Nieuwe foto's pagina 3
« Gepost op: 22 oktober 2011, 00:04:17 »
Vandaag aangekocht. Nog even wachten op de platen, en dan fatsoenlijke foto's.
Uitgerust met wide body kit uit die tijd van (ondertusse al lang failliete) ABC-Exclusive.[attachthumb=1]
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2016, 15:27:00 door Noiders »

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2162
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2011, 00:06:51 »
Heerlijke auto zo'n M635CSi, maar die wide body kit kan ik echt niet smaken, gans de klassieke lijn van de E24 wordt er door teniet gedaan.

Ben wel benieuwd waarom je dan deze gekozen hebt in plaats van een gewone ? Kan je daar trouwens legaal de baan mee op in België ?

Offline Noiders

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 617
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2011, 00:09:50 »
Ieder zijn smaak natuurlijk! Ik vind hem mooi en uniek, dat is het belangrijkste.
Hij is gehomologeerd in 2001. Zelfs met de 345 sloffen achteraan.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10160
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2011, 00:30:46 »
Ik heb hem ook te koop zien staan. Lang. Heel lang. Zoals in een jaar of 8. Tenzij hij telkens verkocht geweest is en kort daarna opnieuw te koop wordt aangeboden.
Ik sluit me aan bij Stoffie. Een M635 is zowieso een super bak.  :drool:
Maar deze bodykit  :thinking:

Offline Beemerke05

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4509
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2011, 01:18:41 »
En dan nog 345 banden... Maar ziet er wel proper uit en is idd zeldzaam...
Ook niet mijn smaak, maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi :thumbsup:
Ford Fiesta 1991 waits restauration - Skoda Fabia 2001 sold - BMW E46 318d Touring sold
BMW E46 320Ci Cabrio sold - BMW E36 325i Coupé sold - BMW E46 320d Touring M-Tech crashed
BMW E36 323ti sold - BMW 320Cd Coupé M-Tech sold - BMW E39 525iA daily - BMW E46 325ti track&fun

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18284
  • Carpe diem!
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2011, 07:53:56 »
Ben benieuwd naar meer foto's voor ik mijn oordeel vel ;D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Darkdriver

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2422
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2011, 08:53:50 »
Ben benieuwd naar meer foto's voor ik mijn oordeel vel ;D
+1

Offline Dav1d

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3462
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2011, 10:42:19 »
Allesinds proficiat met de aankoop :)

Ik denk dat ik het wel kan smaken maar kan geen oordeel vellen zonder foto's gezien te hebben.

Tip: :nopics:

En natuurlijk veel veilige km's toegewenst :thumbsup:

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10160
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2011, 10:55:13 »
Op die ene foto kan je inderdaad niet zo goed oordelen. Ik haalde me even de foto's van de advertentie nog voor de geest.

Offline 725

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 737
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2011, 17:44:46 »
Foorbak  >:D
Originele lijnen zijn mijn inzicht mooier. Maar ik kijk toch uit naar meer foto's.
En uiteindelijk ieder zijn zin.
M635  :drool:

Veel plezier.
BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10160
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2011, 21:37:59 »
Advertentie staat nog on-line, als het deze is tenminste


Offline Dav1d

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3462
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #11 Gepost op: 20 november 2011, 13:18:12 »
Stond die gisteren (19/11) op de drift te Weeze?
Zo ja, In real life gezien en goedgekeurd :drool:
Ik kan deze wagen zeker smaken. Komt er trouwens nog heel schoon voor :thumbsup: :thumbsup:

Tip: Je zou hier beter nog wat foto's posten ;)

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11081
  • Freude am Fahren
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #12 Gepost op: 20 november 2011, 13:32:45 »
Zeer speciale wagen wel met die kit.
Ik was niet volledig overtuigd. Maar smaken verschillen  :D
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline pieterjan99

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4534
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #13 Gepost op: 20 november 2011, 15:33:12 »
Ik vond het wel heel knap.
Gisteren ook eens kunnen bewonderen!
Knap!
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline Noiders

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 617
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #14 Gepost op: 20 november 2011, 16:20:43 »
Inderdaad, ik was gisteren daar met de E24.
Foto's moeten nog altijd gemaakt. Momenteel geniet ik van iedere dag dat ik er mee kan rijden.
Ik heb nog enkele foto's gemaakt met m'n GSM:



Ondertussen zijn volgende werkjes al uitgevoerd:
- lichte roestbhandeling onderaan: er was roesvorming aan de krikpunten. Opgeschuurd en ingespoten met dat zilverspul. Nu in de gaten houden of het nog verder roest.
- motorolie toegevoegd (stond onder minimum) en gelijk ook van dat spul in gedaan om de motor te reinigen (weet naam niemeer, was duur spul)
- middenpot gelast (was doorgeroest)
- uitlijnen
 
Er is nog heel wat werk aan om hem in de staat te krijgen die ik wil:
- hier en daar rubbers vervangen aan motor en versnellingsbak terwijl we onderhoud doen.
- andere nummerplaathouder achter. (huidige heb ik maar snel snel bijgewerkt om hem er op zo snel mogelijk op te krijgen. Trekt op niks zo. Maar ik wou rijden!
- rechterdeur: nieuwe rubber en afstelling van het raam zodat deze beter sluit.
- nakijken van de ophanging. Stuur trilt. Kardan in stuurstang heeft speling, en enkele gewrichten ook.
- balanceren van de banden, lichte trilling bij 70 en 140/uur.
- nakijken remmen. Hij remt goed, maar ik vind dat er nogal veel remstof af komt?
- rvs uitlaat op maat. Ook iets hoger hangen zodat hij niet raakt bij het in de kelder rijden. Sound: zo zacht mogelijk, maar hoorbaar in hogere toeren.
- nieuwe bougies
- kleppen stellen
- open kelkjes (met zokjes)
- witte of donkere pinkers voor
- hella's of smokelights voor. (ben er nog niet uit)
- originele (of toch zo origneel mogelijk) voetmatjes
- nieuwe dakhemel.
- Schrammen wegwerken aan spiegel en aan rechterachterwiel.
- schrammen op schuifraam wegwerken.
- Kofferdeksel: de polyester afnemen, roest wegwerken, opschuren, terugplaatsen, spuiten.
- antenne motor fixen, en eventueel radio vervangen.
- ofwel smallere banden achter, ofwel rollen (kan dat met polyester?). Momenteel raakt hij links achter.
- ...
- op lange termijn: volledige bodykit eraf, opschuren, eventuele roest bijwerken, terug plaatsen. Ditkeer met lichte rand zodat er geen haarscheurtjes meer komen tussen plaatwerk en bodykit, volledig herspuiten.

Nog zoveel te doen  :o
« Laatst bewerkt op: 20 november 2011, 16:40:13 door Noiders »

Offline pieterjan99

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4534
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #15 Gepost op: 20 november 2011, 16:25:30 »
polyester rollen, dat zal niet gaan, denk ik
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline AzzKickr

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1036
  • Heresy grows from idleness
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #16 Gepost op: 20 november 2011, 16:40:18 »
Dikke bak, kan ik best pruimen.

My advice ? => Grotere wielen, lagere banden + negatief camber zetten  8)
"When the clutch drops,
the bullshit stops."
///M Power
Wiseman once said: "He with little knowledge and shallow pockets should not buy old German sports car"

Offline Il Re Leone

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5518
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #17 Gepost op: 20 november 2011, 16:59:08 »
Dikke bak, kan ik best pruimen.

My advice ? => Grotere wielen, lagere banden + negatief camber zetten  8)

+1  :thumbsup:
My ride => E46 318d sedan
Audi A4 B8 2.0 TDI => CRASHED
E46 318 CI => SOLD
Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery!!!

Offline Darkdriver

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2422
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #18 Gepost op: 20 november 2011, 17:01:26 »
Wat een beest  :drool:  :drool:

Offline Dav1d

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3462
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #19 Gepost op: 20 november 2011, 17:27:55 »
Dikke bak, kan ik best pruimen.

My advice ? => Grotere wielen, lagere banden + negatief camber zetten  8)

+1
Misschien een beetje lager zetten? Vooral vooraan vind ik dat die nog wat kan zakken

Offline Martijn

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 960
  • N54 335i
    • Mijn topic
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #20 Gepost op: 26 november 2011, 00:55:03 »
Vandaag onderweg tegen gekomen, wat een machine!!  :bow:  :drool: Gaat ook serieus goed vooruit! (bijna zo hard als die van mij  :gayfight: )
Zijn ook even gestopt aan de Esso, kon ik hem eens tegoei bekijken.. echt super dikke wagen!

ook snel even fotootje gemaakt met de 2 auto's samen.. jammer dat het zo donker is. Beetje de foto's jaren 80 style bewerkt :P

Was een leuke ontmoeting! tot de volgende mss!





E90 335i Full Bolts On+PURE stage 2 turbo's+inlets+ jb4+MHD+methanol  injection
 http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=55221.new#new

Offline Noiders

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 617
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #21 Gepost op: 26 november 2011, 01:02:34 »
Was tof kennis te maken ;) Dat diezelke van u ging goed vooruit! Merci voor de foto's.

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2162
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #22 Gepost op: 26 november 2011, 10:31:12 »
Leuke 80's style foto's :) Ge moet het mij vergeven maar ik vind het nog altijd een verkrachting van de prachtige lijnen van een 6, iedere keer ik er naar kijk. 't Is bruut, dat wel, maar damn, zo spijtig.

Hoe ligt dat eigenlijk op de baan ? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de wegligging nog op veel trekt met dat breed gedoe achteraan ? Dat moet toch gigantisch ondersturen ?

Offline Noiders

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 617
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #23 Gepost op: 21 maart 2012, 10:02:24 »
Werkzaamheden de laatste dagen:
- nieuwe alternator geplaatst
- vervangen riempjes vooraan
- vervangen barrage
- kleppenstelling
- terwijl der toch alles af was ook even de blok proper gekuist.
- kleinigheden


todo vanavond:
- vervangen bougies (nog ne sleutel voor vinden eerst)
- afstellen/nakijken benzinetoevoer
- smering
- nieuw koelwater


todo nabijë toekomst
- nieuwe visco koppeling
- koppeling in stuur vervangen (lichte speling op stuur)

Offline Noiders

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 617
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #24 Gepost op: 21 maart 2012, 10:09:41 »
Leuke 80's style foto's :) Ge moet het mij vergeven maar ik vind het nog altijd een verkrachting van de prachtige lijnen van een 6, iedere keer ik er naar kijk. 't Is bruut, dat wel, maar damn, zo spijtig.

Hoe ligt dat eigenlijk op de baan ? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de wegligging nog op veel trekt met dat breed gedoe achteraan ? Dat moet toch gigantisch ondersturen ?

Ik begrijp dat de boddykit niet bij iedereen in de smaak valt. Voor mij is de stijl typisch 'eighties' en geeft het toch een extra.

ivm wegligging: 285 voor en 345 achter is natuurlijk extreem. Maar van onderstuur heb ik geen last. Ja, als ge extreem gaat doen, dan kunt ge het veroorzaken, net zoals met iedere andere wagen die je te hard de bocht in jaagt.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10160
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2012, 12:51:05 »
De plaatselijke handelaar in 2de hands, hier in de buurt had vroeger ook een verbrede E24. Een andere kit dan deze want hij was niet zo breed.
ivm. wegligging was het niet zo zeer het onderstuur een probleem. Dan ben je immers in het droog al redelijk zot aan het doen. Bij hem was het probleem eerder de spoorgevoeligheid en de rechtuitstabiliteit die op niet veer meer trok. Dat gaat samen met brede velgen met een totaal foute ET en te brede banden. En daar heb je dagelijks last van, ook bij normale snelheden.
Ik weet niet of dat met deze nog meevalt ? 

Offline Noiders

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 617
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2012, 13:43:45 »
Ontkennen dat ik het niet merk, zou belachelijk zijn. Op slechte wegen is de wagen zeker spoorgevoelig. Is ook logisch lijkt me. Dat heb je zelfs met een hedendaagse auto. Uit mijn ervaring kan ik het zo vergelijken:
- M'n e91 met versleten banden was even spoorgevoelig als de ///M nu. Zeker bijvoorbeeld op de E314 tussen Genk en Houthalen waar het rechterrijvak op plaatsen serieuse spoorvorming heeft. Rijdt je op het linker rijvak (normale weg dus), dan merk je niets negatiefs.
- De ///M draait wat zwaarder. Dit heeft én met de banden én met de servo te maken.
- ivm rechtdoorrijden: geen probleem. tenzij bij spoorvorming natuurlijk.

Dus: ik vind dat het goed meevalt. Ik had erger verwacht.

Offline Noiders

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 617
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #27 Gepost op: 26 maart 2012, 12:00:13 »
Onderhoud van de wagen heeft hem goed gedaan. De uitlaat ruikt gezonder en de motor draait soepeler.

Binnenkort versnellingsbak olie vernieuwe, nieuwe uitlaat en K&N filter monteren.

Vraagske aan de kenners: Welke degelijke schroefset past er onder een ///M? Ik vind er amper.

M'n 'klachten' nu:
- zakt naar mijn gevoel te fel door achteraan bij het accellereren. Vooral bij draaien en versnellen. (stijver zetten?)
- Zou hem graag lager leggen vanvoor. 3cm ongeveer.

Offline AzzKickr

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1036
  • Heresy grows from idleness
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #28 Gepost op: 26 maart 2012, 16:40:29 »
Info Frits zou ik zeggen. Die kan u zeker en vast verder helpen.
"When the clutch drops,
the bullshit stops."
///M Power
Wiseman once said: "He with little knowledge and shallow pockets should not buy old German sports car"

Offline Nostra

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8137
  • G-Sense Driver
Re: 1984 - E24 - ///M635CSI
« Reactie #29 Gepost op: 26 maart 2012, 18:29:49 »
mooie wagen  :thumbsup:
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car